Kokenut teknologiayrittäjä ja enkelisijoittaja Mika Marjalaakso sijoittajaksi ja uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi Trivore Oy:ön

Tiedotteet 27/02/2024

Trivore Oy, nopeasti kasvava suomalainen identiteetinhallintaohjelmistojen ja -ratkaisujen (IAM ja IGA) toimittaja, on nimittänyt Mika Marjalaakson hallituksen puheenjohtajaksi. Marjalaakso sijoittaa samalla 130 000 euroa Trivoreen sijoitusyhtiönsä Oak Venturesin kautta.

Marjalaakso on tunnettu enkelisijoittaja, jonka muita sijoituskohteita ovat mm. nopeasti kasvavat teknologiayritykset AlphaSenseCardioSignal ja Safegrid. Marjalaakson kokemus 13 startup-yrityksen perustajana ja yli 10 startup-yrityksen alkuvaiheen sijoittajana on Suomessa harvinainen. Tämän kokemuksen myötä hän tuo Trivorelle arvokasta uutta osaamista ja näkemystä sen kasvun suunnitteluun ja hallintaan.

Marjalaaksolla on myös aikaisempaa kokemusta tietoturvasta ja identiteetinhallinnasta. Hän toimi OEM-asiakkaille suunnattujen IPSEC-salausratkaisujen liiketoiminnan kehitystehtävissä SSH Communications Security Oyj:ssä ja oli Nixu Oyj:n ostaman pääsyn- ja identiteetinhallinnan konsulttipalveluita tarjonneen Integratum Oy:n ensimmäinen toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

”Identiteetinhallinta on minulle tuttu ja tällä hetkellä kyberuhkien johdosta taas voimakkaassa kasvussa oleva markkina. Trivoren IAM -ratkaisulle on olemassa selvä markkinarako, koska asiakkaat kaipaavat kustannustehokkaita kokonaisratkaisuja ja hyvin integroituvia alustoja pisteratkaisujen sijaan”, sanoo Mika Marjalaakso. ”Trivore tarjoaa asiakkailleen skaalautuvan, todistetusti toimivan modernin tuotealustan sekä toteutuksesta vastaavat erittäin kokeneet asiantuntijatiimit, joiden avulla Trivore pystyy tarjoamaan asiakkailleen poikkeuksellisen nopean ratkaisujen käyttöönoton, parhaan joustavuuden ja erinomaisen hyvän tuoton investoinneille.”

Trivore hallinnoi yli viittä miljoonaa kuluttajaidentiteettiä, ja sen asiakkaisiin kuuluu sekä suuryrityksiä että merkittäviä julkisyhteisöjä, kuten Fujitsu, HSL (Helsingin seudun liikenne) ja Caverion Oyj.

Kari Mattsson, Trivore Oy:n perustaja ja teknologiajohtaja, toteaa: ”Odotamme innolla työskentelyä Mikan kanssa. Hänen näkemyksensä ja todistettu kykynsä ohjata tuotevetoisia startup-yrityksiä menestykseen tulee olemaan meille arvokas. Uskomme, että Mikan johdolla Trivore kasvaa entistä nopeammin ja pystyy laajentamaan liiketoimintaansa myös kansainvälisesti.”

Kansainvälisen tutkimusyritys Gartnerin mukaan yritykset investoivat kiihtyvää tahtia Trivore IAM:n kaltaisiin kattaviin identiteetinhallinta-alustoihin. Gartner ennustaa näiden ratkaisujen markkinoiden Pohjoismaissa ja lähialueilla kasvavan noin 20 % vuodessa ja ylittävän vuoteen 2027 mennessä 750 miljoonan euron rajan.

Trivoren tavoite on vahvistaa edelleen asemaansa merkittävänä identiteetinhallinnan ratkaisujen toimittajana, kehittää uusia tuotteita ja tarjota parhaita mahdollisia ratkaisuja kasvavalle asiakaskunnalleen.